Mięśnie Kegla odpowiadają ze wiele rzeczy. Ćwiczenie ich może bardzo ułatwić życie każdej kobiecie.

Jeżeli są odpowiednio wykształcone, łatwiejszy jest poród i dojście organizmu do stanu sprzed ciąży. Przyjemniejszy staje się również stosunek partnerski i to nie tylko dla kobiety, ale również dla mężczyzny. Warto je ćwiczyć, bo kiedy są wykształcone nietrzymanie moczu czy wypadanie pęcherza przestaje być problemem.

Gdzie znajdują się mięśnie Kegla?

Mięśnie Kegla znajdują się w okolicy pochwy, a dokładniej są to mięśnie dna macicy. Ich ćwiczenia są niezwykle korzystne dla organizmu i życia kobiety. Dzięki temu, że są ćwiczone codzienne funkcjonowanie nie jest uciążliwe. Zlokalizowanie mięśnie nie powinno być trudne. Można to zrobić podczas oddawania moczu. Wystarczy w pewnym momencie przerwać i mięśnie, które za to odpowiadają to właśnie te, które spowodowały przerwanie strumienia. Nie należy ćwiczyć w ten sposób, ponieważ można dorobić się zapalenia pęcherza, dlatego trzeba zapamiętać lokalizację mięśni, by móc wykonywać ćwiczenia.

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Po pierwsze nie należy się poddawać, chociaż ćwiczenia wydają się ciężkie, a efektów nie widać od razu. One z pewnością przyjdą po kilku tygodniach, jeżeli będzie się ćwiczyć prawidłowo, także nie ma czym się martwić. Jeżeli chodzi o trudność ćwiczeń, kiedy nauczy się je wykonywać, to nie będzie już problemem. Ćwiczenia polegają na napięciu tych mięśni. Można to wykonywać w pozycji stojącej lub leżącej na plecach. Napięcie powinno trwać około 5 sekund. Po tym czasie mięśnie można rozluźnić. W ciągu dnia powinno się na początek wykonywać 3 serie po 5 skurczów w każdej. Po tygodniu ilość skurczów można zwiększyć do 10-15. Możliwości jest wiele, Za czasem można modyfikować ćwiczenia. Najważniejsze jest to, by ćwiczyć regularnie. Warto zwrócić uwagę na kilka cennych rad. Podczas napinania mięśni Kegla nie powinno się napinać pośladków i brzucha. Trzeba nad tym zapanować. Oddech powinien być normalny. Nie wstrzymujemy go.