Cieplejsze dni sprawiają że mamy ochotę się trochę poruszać na świeżym powietrzu. Wiele osób wybiera bieganie jako sport który pozwoli im poprawić swoją kondycję oraz wydolność organizmu. Dla osób szukających dopiero motywacji by zacząć biegać najlepiej wyznaczyć sobie jakiś konkretny cel do osiągnięcia typu poprawa kondycji czy schudnięcie, ew. udział w maratonie i to nie żart przecież oni też kiedyś zaczynali biegać 🙂 Aktywność fizyczna osób starszych skierowana w kierunku biegania pozwala zachować świetną sprawność fizyczną pozbawiają bólu stawów i mięśni.

Pierwszą rzeczą jaką powinniśmy zrobić to zapatrzeć się w dobre obuwie, które jest podstawą by bieganie sprawiało nam przyjemność a nie ból i kontuzje. Źle dobrane buty potrafią wywołać wiele kontuzji od bólu kolan czy stóp do naciągnięć mięśni i skręconych kostek. But powinien być na miękkiej podeszwie która pozwoli dopasować stopę do krzywizn podłoża oraz zamortyzuje i odciąży stawy np podczas biegania po betonie podczas którego stawy kolanowe zostają mocno obciążone.

Drugą sprawą jest wybór dystansu, nie nastawiajmy się od razu na wielokilometrowe trasy. Nie przebiegniemy trasy 10 km bez odpowiedniego przygotowania. Zacznijmy od krótkich dystansów i spokojnym biegu by przyzwyczaić również nasze płuca do wzmożonego wysiłku bo to one dostarczają tlen do mięśni, więc ich wydolność przekłada się bezpośrednio na sprawność włókien mięśniowych. Żadne sprinty na początek nie wchodzą w grę. Stopniowe przygotowywanie organizmu do wysiłku sprawi że bardzo szybko będziemy zwiększali dystans i również wydolność naszego organizmu.

Tempo biegu można regulować poprzez dobór odpowiedniej muzyki której możemy słuchać podczas biegania. Dobór okolicy też ma znaczenie bieganie po parkach czy lasach jest bardzo przyjemne i orzeźwiające oraz dodatkowo pozwala nam na wyciszenie się i odstresowanie.Dla osób starszych aktywność fizyczna  jest zbawiennym czynnikiem pozwalającym zachować przez długi czas wysoką sprawność fizyczną i chronią stawy przed zwyrodnieniami spowodowanymi wysychaniem stawów.

Bieganie lubi systematyczność a wtedy efekty przychodzą bardzo szybko a stan naszego organizmu i samopoczucie zdecydowanie się poprawią, a co najważniejsze osiągniemy swój wymarzony cel.